Cele
Nasz projekt koncentruje się na wprowadzaniu i rozwijaniu opartych na dowodach, innowacyjnych i interdyscyplinarnych metod pracy z dziećmi w wieku 5-10 lat, w tym dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami adaptacyjnymi, w celu zwiększenia kompetencji nauczycieli oraz przyszłych nauczycieli w zakresie innowacyjnych metod nauczania i uczenia się. Metody projektu łączą proces nauczania z aktywnością fizyczną (PA), aby promować i wspierać rozwój uczniów w zakresie akademickim, motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz społeczno-moralnym.
Działania
Celem projektu jest przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli akademickich i studentów w zakresie innowacyjnych metod nauczania, aby pomóc im rozwinąć niezbędne kompetencje do pracy z dziećmi w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zostaną opublikowane innowacyjne materiały edukacyjne, takie jak filmy i książka. Wyniki projektu będą rozpowszechniane na poziomie krajowym i międzynarodowym poprzez seminaria, a strona internetowa i media społecznościowe będą wykorzystywane do długoterminowej promocji.
Oddziaływanie
Wynikiem projektu będzie podniesienie kompetencji nauczycieli i studentów poprzez wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania, potwierdzonych mikrocertyfikatami, książką „Learning by Moving! Innowacyjne i interdyscyplinarne metody nauczania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” oraz programem kursu „Learning by Moving!”. Włączenie interdyscyplinarnych metod nauczania dzieci poprzez aktywność fizyczną jest dążeniem do stworzenia bardziej interaktywnych i efektywnych środowisk edukacyjnych.